Компанията се надява да бъде първа на пазара с GPU чипове, поддържащи новия програмен интерфейс за приложения на Microsoft.
Това заявиха представители на AMD вчера по време на пресконференция от програмата на изложението Computex 2009. Според Рик Бергман, старши вицепрезидент на продуктовото подразделение на компанията (на снимката), това ще е най-големият пробив в графиката през последните 10 години. Новата технология ще донесе три основни подобрения в DirectX интерфейса.
Първият е графична техника, наречена "мозайка" (tessellation), която дава възможност на гейм дизайнерите да създават триизмерни модели с много по-висока резолюция от досега, така че да няма все още често срещаните в игрите назъбени ръбове по краищата на обектите. Резултатът, естествено, ще бъде много по-естествен вид на изображенията. Мозаечната техника вече се използва в техника като Xbox 360 и някои графични процесори я поддържат, но с пристигането на DirectX 11 тя ще се превърне във фактически стандарт, от който ще може да се възползва цялата гейм индустрия.
DirectX 11 ще даде също и нови възможности за програмиране на графичните чипове посредством технология, наречена Compute Shader. Според Бергман тя отключва в по-голяма степен масивния капацитет за паралелни изчисления на графичните процесори и дава на програмистите повече гъвкавост в начина, по който програмистите използват GPU чиповете - например да ускоряват работата на приложенията при работа с Windows 7.
Третата съществена промяна в DirectX 11 са подобрените възможности за работа с многопоточната информация, идваща от многоядрените централни процесори, така че да се оптимизира и графиката.
Всичко това ще бъде поддържано от нов, все още неназован графичен процесор на AMD, който ще бъде произвеждан по 40-нанометров технологичен процес във фабриките на компанията Taiwan Semiconductor Manufacturing, чийто директор връчи церемониално и първата силициева заготовка с новите чипове на Рик Бергман.
Освен, че обещават появата на първите DirectX 11 графични процесори още през тази година обаче, от AMD засега не дават никаква по-конкретна информация за него.
Източник: pcworld.bg
четвъртък, юни 04, 2009
AMD обещава DirectX 11 графика до края на годината
Публикувано от tonidn81bs в 14:42:00
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Архив на блога
- август 2010 (3)
- юли 2010 (102)
- септември 2009 (5)
- юли 2009 (1092)
- юни 2009 (927)
- декември 2008 (87)
- ноември 2008 (339)
- октомври 2008 (342)
- септември 2008 (217)
- юли 2008 (241)
- юни 2008 (157)
- май 2008 (14)
- март 2008 (197)
- февруари 2008 (277)
- януари 2008 (2)
- декември 2007 (264)
- ноември 2007 (139)
- октомври 2007 (349)
- септември 2007 (517)
- август 2007 (50)
Няма коментари:
Публикуване на коментар